Open bedragen knop

Het is mogelijk om een 'open bedrag-knop' in te voeren. Het product moet wel ingesteld worden, maar de prijs kun je per keer zelf bepalen. Het is mogelijk om meerdere open bedragen te gebruiken voor één transactie. Het aanmaken van deze knop doe je in de beheeromgeving. Je kan een bestaand product ook veranderen naar een open bedragen product (door het product te bewerken). Het hoeft niet persé een nieuw product te zijn.

Hoe doe je dit? 

Stap 1:
Ga naar de pagina 'Productbeheer > Producten' en klik onderaan de pagina op 'Product Toevoegen'.

Stap 2:
Er verschijnt een nieuw scherm. Hier vul je op de betreffende plaatsen de naam van het product in zoals dat getoond wordt op de kassaterminal. Daarna heb je de mogelijkheid om de knop 'Open prijs' te selecteren. Dit houdt in dat je zelf de prijs kunt bepalen van het desbetreffende product wanneer je het product aanslaat op de kassa. 

afbeelding_1.PNG

Stap 3:
Selecteer het btw-tarief dat gekoppeld dient te worden aan dit product.

Stap 4:
Tenslotte blijven de vinkjes 'Bonnetje printer op' (barprinter en keukenprinter) over. Deze vinkjes bepalen op welke bonnenprinter er geprint moet worden.

Stap 5:
De laatste stap is om het product ook nog op de kassa te plaatsen. Dit kan je doen op de pagina 'Productindeling'. 

Hoe ziet het er dan uit op de kassa? 

Het open prijs product heeft nu geen prijs meer. Zoals hieronder bij de dagschotel. Dit betekent dat je een open prijs kunt invullen.

Als je het product aanslaat krijg je een scherm waarin je de prijs kan opgeven. Het werkt van links naar rechts en met een komma ertussen als je centen wilt aangeven. Dus als je product €2,- kost, hoef je alleen een 2 in te toetsen. Kost het product €2,55 dan toets je eerst een 2 daarna ' , ' en daarna twee keer de 5.

Als je het product nog een keer kiest dan kun je ervoor kiezen om een nieuwe prijs in te voeren of dezelfde prijs als voorgaande keer in de bestelling in te voeren. Hij vergeet deze zodra de bestelling betaald is. 

2e_openprijs.png

Heb je deze mogelijkheid nog niet dan is de software van je kassa toe aan een update. Als je contact met ons opneemt via service@lecreditsportif.nl, dan kunnen we het gelijk regelen.