Problemen LAN-(keuken) printer

Problemen LAN- (keuken) printer 

  • Er wordt geen bon geprint, ERROR LED brandt niet:

Er is mogelijk een probleem met de netwerkverbinding. Dit kan bijvoorbeeld komen door het vervangen van netwerkapparatuur. Controleer of de internetkabel correct gemonteerd zit in de printer. Als er onlangs een nieuwe internetprovider (of router) is geplaatst, neem dan contact met ons op.

  • Er wordt een bonnetje met “No host connection” geprint:

Dit betekent dat er geen verbinding is tussen de kassa('s) en de bonnenprinter. Controleer of de netwerkkabels correct zijn aangesloten op de kassa, router / modem en de bonnenprinter. Controleer hierbij ook of de kassa('s) goed ingeschakeld is/zijn. De netwerkkabel moet aangesloten zijn in de achterkant van de bonnenprinter en aan de andere zijde in een router/modem of switch.

Ook kan het zijn dat het IP-adres dat in de bonnenprinter ingesteld staat niet meer actief is. Dit kan gebeuren als je een nieuwe internetprovider hebt of een andere router. Voor het opnieuw instellen van de bonnenprinter kan je contact opnemen met via 030 - 276 77 70.