Problemen LAN-Printer

LAN- (keuken) printer specifieke problemen:

  • Er wordt geen bon geprint, ERROR LED brandt niet:

Er is mogelijk een probleem met de netwerkverbinding. Dit kan bijvoorbeeld komen door het vervangen van netwerkapparatuur. Controleer of de internetkabel correct gemonteerd zit in de printer.
Indien er onlangs een nieuwe internetprovider (of router) is geplaatst, neem dan contact op met Le Credit Sportif.

  • Er wordt een bonnetje met “No host connection” geprint:

Dit betekent dat er geen verbinding is tussen de kassaterminal(s) en de bonnenprinter. Controleer of de netwerkkabels correct zijn aangesloten op de kassaterminal, router / modem en de bonnenprinter. Controleer hierbij ook of de kassaterminal(s) goed ingeschakeld is/zijn. De netwerkkabel dient aangesloten te worden in de achterkant van de bonnenprinter en aan de andere zijde in een router/modem of switch!

Ook kan het zijn dat het IP-adres dat in de Bonneprinter ingesteld staat niet meer actief is. Dit kan gebeuren als je een nieuwe internetprovider hebt of een andere router. Voor het opnieuw instellen van de Bonnenprinter kan je contact opnemen met de Service desk (030 - 276 77 70).