Wat kan je met de beheeromgeving

De beheeromgeving is je “webbased” toegangspoort tot de database waarin alle transacties opgeslagen worden die met je kassasysteem voldaan worden. Ook kan je hier aanpassingen doorvoeren met betrekking tot de kassaterminal.

De beheeromgeving is globaal in drie delen opgedeeld. Afhankelijk van je beheerrechten kan je al deze, of slechts een aantal onderdelen inzien. De driedeling bestaat uit het onderdeel 'Beheer', het onderdeel 'Rapportage' en het onderdeel 'Persoonlijk'. Deze drie hoofdbestanddelen worden boven in de beheeromgeving in de groene balk weergegeven.


Persoonlijk
Iedere gebruiker die inlogt ziet het onderdeel persoonlijk, ongeachte zijn/haar beheerrechten. Hier worden bijvoorbeeld rekening-, pas- en NAW-gegevens overzichtelijk gemaakt.

Beheer
Het beheren van de kassaterminal gaat vanuit het onderdeel Beheer. Vanuit hier worden alle instellingen die van toepassing zijn op je kassaterminal(s) doorgevoerd. Hier voer je nieuwe producten in, pas je bestaande producten aan en deel je de producten naar jouw smaak in. Ook worden in de beheeromgeving clubcards/knltb-passen, rekeningen en hun gebruikers beheerd, kies je op welke bonnenprinter en bij welk product een bonnetje afgedrukt wordt, enzovoort. Kortom, alle instellingen die in direct verband staan met het gebruik van het betaalsysteem worden in het beheer doorgevoerd. 

Rapportage
Het genereren van rapportages doe je in het onderdeel rapportage. Hier kan je slechts informatie opvragen die aan de kassaterminal of in de beheeromgeving gegenereerd wordt. Zo worden alle transactie die aan de kassaterminal voldaan worden, direct geregistreerd in de online database van Le Credit Sportif. Via de rapportage kan je deze gegevens vanaf iedere computer met een internetverbinding en een internetbrowser inzichtelijk maken, mits je de juiste beheerrechten hebt.