Bewerken / verwijderen transacties in de beheeromgeving

In de beheeromgeving kan je transacties die voldaan zijn aanpassen of verwijderen, bijvoorbeeld, wanneer er een fout is gemaakt tijdens het aanslaan van de desbetreffende transactie.

Hoe doe je dit? 

Stap 1:

Ga naar het tabblad  “Transacties”. In dit scherm worden alle transacties die via jouw kassaterminal(s) voldaan zijn weergegeven (verdeeld over meerdere pagina’s.)

transacties.PNG

Stap 2: 

Met de filter die permanent weergegeven wordt, kan je specifieke transacties opzoeken. Dit doe je door filtercriteria in te voeren en vervolgens op “Zoeken” te klikken. Wanneer je de transactie gevonden hebt die je wilt bewerken of verwijderen klik je op het kruis of op de "Bewerken" knop om de transactie respectievelijk te verwijderen of te bewerken.

- Wanneer je voor verwijderen hebt gekozen dien je een reden op te geven voor het verwijderen. Deze wordt als opmerking weergegeven in het “Transactiemutaties” scherm in het tabblad rapportage.

- Wanneer je voor de "Bewerken" knop hebt gekozen wordt nu het “Transactie bewerken” scherm getoond. Hier kan je de betaalwijze, de totaal prijs de datum of het aantal producten dat met de transactie gemoeid is, aanpassen. Het is aan te raden een opmerking toe te voegen wanneer je een transactie wijzigt zodat achteraf achterhaald kan worden waarom een transactie aangepast is. Aanpassingen maak je definitief door op de “Opslaan” knop te klikken.

 

Benodigde beheerrechten: Superuser