Meest voorkomende problemen en oplossing van de bonnenprinter

Hieronder vind je antwoord op de meeste voorkomende vragen omtrent de bonnenprinters.



Het is belangrijk om te weten welk type printer je hebt. Er zijn twee type printers: een met een USB aansluiting en de andere door middel van een internetaansluiting (deze noemen wij LAN printer). De USB versie zal aangesloten zijn met een donkergrijze kabel die aan de kassa verbonden zit. De LAN printer zal een internetkabel hebben die niet verbonden is aan de kassa.

  •  Er komt wel een bon uit de printer maar er staat niets op:

1. Er zit geen thermisch printpapier in de bonnenprinter. Je kunt bonnenrollen bestellen via onze webshop!
In thermisch papier zit namelijk kleurstof verwerkt die door hitte geactiveerd wordt, hierdoor hoef je je geen zorgen te maken over inktcartridges, die zitten er namelijk ook niet in!
2. Het printpapier zit verkeerd om in de printer. Het papier moet van de onderkant van de rol afkomen. Zie ook binnenkant printerklep voor instructies.

  • Er wordt geen bon geprint, ERROR LED (Rood) knippert:

Er zit geen printpapier in de printer. Heb je geen papier? Dit kan je bestellen via onze webshop!

  • Het logo op het bonnetje klopt niet:

Je kunt het nieuwe logo (of adresgegevens) mailen naar de Service Desk (service@lecreditsportif.nl). Geef duidelijk aan wat je aangepast wilt hebben, en optioneel een hoge resolutie van het nieuwe logo. Houd er ook rekening mee dat de kassa aan dient te staan om het logo te wijzigen.

USB- (bar) printer specifieke problemen:

  • Er wordt geen bon geprint, POWER LED (Groen) brandt constant:

Controleer of de grijze USB-kabel op de bovenste USB-poort achterop de kassaterminal aangesloten is. Bij de nieuwere model kassa's moet de USB-kabel in USB-POORT 1 gestopt worden. Bij het oude model kassa moet de kabel in de bovenste USB-poort gestoken worden. Zie hier welke kassa je hebt.

  • Er wordt geen bon geprint, POWER en ERROR LED branden niet:

De (grijze) USB-kabel is niet goed op de kassaterminal en / of de bonnenprinter aangesloten. De USB-kabel moet op de bovenste USB-poort achter op de kassaterminal aangesloten (of USB-POORT 1 op de nieuwere model kassa's) worden, op de meest linker poort op de bonnenprinter.

  • Er wordt geen bon geprint, POWER en ERROR LED knipperen om en om:

De bonnenprinter krijgt geen stroom. Controleer of de zwarte voedingskabel op een werkend stopcontact aangesloten is en of hij goed aangedrukt is in de printer.


LAN- (keuken) printer specifieke problemen:

  • Er wordt geen bon geprint, ERROR LED brandt niet:

Er is mogelijk een probleem met de netwerkverbinding. Dit kan bijvoorbeeld komen door het vervangen van netwerkapparatuur. Controleer of de internetkabel correct gemonteerd zit in de printer.
Indien er onlangs een nieuwe internetprovider (of router) is geplaatst, neem dan contact op met Le Credit Sportif.

  • Er wordt een bonnetje met “No host connection” geprint:

Dit betekent dat er geen verbinding is tussen de kassaterminal(s) en de bonnenprinter. Controleer of de netwerkkabels correct aangesloten zijn op de kassaterminal, router / modem en de bonnenprinter en of de kassaterminal(s) ingeschakeld is/zijn. De netwerkkabel dient aangesloten te worden in de achterkant van de bonnenprinter, en aan de andere zijde in een router/modem of switch!

Ook kan het zijn het IP-adres dat in de BonnenPrinter ingesteld staat niet meer actief is. Dit kan gebeuren als je een nieuwe internetprovider hebt of een andere router. Hiervoor dien je contact op te nemen met de Service desk (030 - 276 77 70).