Bestellen vanuit het voorraadbeheer

Wanneer je per e-mail een bestelling wilt doen via het voorraadbeheer, neem dan de volgende stappen.

Stap 1: 
Ga naar het tabblad 'Voorraadbeheer > Inkoop'.

Hier worden alle inkoopproducten weergegeven. Ook wordt er automatisch een besteladvies gegeven aan de hand van de ingevoerde minimale voorraad. Dit besteladvies kan worden verwijderd door te klikken op 'besteladvies niet tonen'.

Stap 2:
Vul bij elk inkoopproduct het aantal in dat je wilt bestellen. In het veld 'Opmerking bij bestelling' (bovenaan) kan je eventueel een opmerking toevoegen voor je eigen administratie. Klik hierna op 'bevestigen'.

Stap 3:

Je komt in het onderstaande scherm: 

Controleer je bestelling en vul eventuele kortingsacties in. Bij 'Opmerkingen voor in de e-mail' kan je eventuele opmerkingen toevoegen aan de email aan je leverancier. (Bijvoorbeeld een gewenste levertijd indien mogelijk).  

Stap 4:
Klik op 'E-mail bestelling naar leveranciers' en klik op 'Ok'.

Stap 5:
Wanneer de bestelling bij de vereniging is binnengekomen ga je naar het tabblad 'Voorraadbeheer >  Bestellingen'. Onderstaand scherm verschijnt.

Hier vind u de bestellingen die zijn gedaan per leverancier. 

Stap 6: 

Door op te klikken kom je in het volgende scherm.

Verander de status naar de nieuwe situatie. Je kunt kiezen uit status 'Geannuleerd', 'Bevestigd' of 'Incompleet'. Wanneer je producten mist kan je de aantallen wijzigen in de kolom 'ontvangen'. Wanneer je emballageproducten hebt aangemaakt, kan je hier ook invullen hoeveel emballageproducten er zijn geleverd en retour zijn genomen. Als je op 'opslaan' klikt, wordt de bestelling verwerkt.