Contactloos betalen werkt niet / is weggevallen

Je hebt een pinautomaat waarop het contactloos betalen actief staat. Van het ene op het andere moment is dit weggevallen.

Verifieer eerst of dit bij meerdere pasjes, waarmee contactloos betaald kan worden, niet werkt. Soms kan het zijn dat het probleem aan een specifiek pasje ligt, en niet aan de automaat.

 

Indien je bovenstaande hebt geverifieerd, kan je onderstaande handeling doen:

Je gaat hiervoor naar het Manager Menu van de pinautomaat.

Hoe kom je daar?

VX520-820 / VX570-820

 

Je kunt vanuit de moederterminal (520 of 570, het apparaat waar de pinbonnen uitkomen) naar het menu toe. Dit is de linker paarse knop. Je kunt vervolgens ingeven dat je naar het Manager Menu wil gaan.

ITS820

Via de kassa, beheerknop rechts bovenin, vervolgens druk je op CCV PIN. Je kunt nu op de pinautomaat onderstaande stappen invoeren (het pinautomaatscherm is een touchscreen).

 

Je kunt nu verder gaan op de pinautomaat:

Manager Menu

Wachtwoord. Standaard is dit 99999.

Vervolgens geef je in:

- Functies

- Ctap

- Contact Acquirer en bevestig dit met OK

De pinautomaat zal nu een aantal instellingen gaan ophalen. Je hoeft nu niks te doen. Na enige tijd zal de pinautomaat weer de tijdsaanduiding tonen, en kan er weer gepind worden!