Wijzigingen netwerk en openen van netwerkpoorten

Het is van groot belang dat de internetvoorziening op de locatie goed geregeld is. Hier zullen een aantal netwerk (UTP-kabels) voor aanwezig moeten zijn. Wij werken uitsluitend met een bekabelde omgeving, dit voorkomt veel storingen. Het internet wordt echter niet door ons geleverd, hier zullen jullie zelf voor moeten zorgen. Zijn hier vragen over dan kan je ons bereiken op: 030-276 77 70 (optie 2).

Bij jou op locatie wordt een nieuwe internetverbinding/netwerkprovider geïnstalleerd, wat nu?

Ons kassasysteem wordt DHCP gestuurd door middel van een internetkabel. Als je een nieuwe provider hebt dan hoeft er verder niks gewijzigd te worden.

Werk je met een Wifi PIN, een VX820ITS of heb je een netwerk (keuken) printer dan dien je telefonisch een afspraak met ons te maken om gezamenlijk de instellingen te wijzigen. Deze drie apparaten werken met een vast IP-adres (dus geen DHCP) en moeten wellicht omgezet worden.

Mocht je met een geconfigureerde firewall werken en zijn de poorten geblokkeerd, zie onderstaand het overzicht van open te zetten poorten. 

De kassa moet kunnen communiceren met:

  • De beheeromgeving: db01.lecredit.nl t/m db09.lecredit.nl, 85.17.76.76, poort 80 / 443
  • Kaseya: poort 5721

Voor de PIN moet er gecommuniceerd kunnen worden met:

  • 193.173.53.101, poort 15000, 15001, 15002
  • 193.173.53.100, poort 10002